Sunday, January 1, 2012

aku di bumi HO CHI MINH CITY, VIETNAM (part 1)

HI.. sebenarnya aku balik beberapa hari lepas dah.. tapi hari ni baru aku nak cter pasal percutian kali ni.. aku rasa bukan cerita sangat la tapi lebih kepada pictures la.. malas nk cter banyak2..

time ni otw pi balik k.l lepas tukar duit VND di money changer di kuantan..

tengah2 bosan menunggu di klia

time ni aku bajet2 feeling aku jalan mcam justin bieber kat klia pastu ade peminat ambik gambar..cehhh.. puihh..

ok.. ni la flight kitorang.. tak la besar mane sbb flight ni bukan flight boeing..

aku di udara.. :)

kami tiba di vietnam airport.. lelaki tu la tourist guide kitorang..  name dye dominic.. macam name prince je kan.. hehe..

ho chi minh city.. nice...

check in hotel.. name hotel kingston mcm name pendrive je.. :)

ni la bilik aku.. aku sebilik dengan kakak aku.. :))

baru masuk bilik mestila excited kan.. semua benda kene ambik gambar.. :)

pastu, we take a walk di sekitar kwasan hotel.. window shopping..

malam, kitorang makan di restaurant four seasons.. of coz la halal.. tapi sorry.. tak de pic time makan.. :)

day 2.. kitorang bergerak ke mane2 naik van tour.. selesa la jugak van tu sebab besar.. agak ceria time tu.. :)

kami di.. err. mana entah.. buu dien kot.. tak ingat lerr.. :)

aku.. :))

kami singgah di hard rock cafe.. :)

di museum perang..
 
kami... :)

sape ni??? hahahaha...

lepas tu singgah kat tiger cages.. tempat ni mcm jail jugak la tpi suasana lebih menyeramkan..

:)

singgah di kedai menjual coffee dan gula-gula.. act, coffee vietnam ialah coffee kedua terbaik dunia.. so, rugi tak beli.. :)

kami di.. minh phuong.. nak tau tu tempat ape??? sila tengok pic bawah..

kau tau tak pak cik tu tengah buat ape?? act, dye tengah buat ukiran... dan hasilnye..

tadaaaa.. ni la hasilnye.. :)) aku suke.. sebab unik..

mlm pulak, after dinner weolls jejalan sekitar kwsan hotel.. cuci2 mate siket kan.. :)

juz window shopping.. :)

ok la..
tunggu aku update yg part 2 pulak..
penat dh ni..
panjang sangat..
kang tak pasal2 tak boleh view pic pulak..

kbye..

p/s: tgu aku update part 2...

2 comments:

Anonymous said...

Bila nk sambung ni.......

cik archyhis said...

ondaway.. :) dah siap part 2.. tinggal nak update je..