Saturday, January 14, 2012

aku di bumi HO CHI MINH CITY, VIETNAM ( part 2)

hi.. sorry la lambat update blog smenjak due menjak ni..
ape2 pon, hari ni aku nak update pasal percutian aku yang hari tu..
disebabkan dah jnji nak tulis yg part 2..
so, kene la tuliskan..
kalau nk tengok yg part 1 punyer,


CLICK SINI..


OK... hari ke 3 pulak..

still boleh bergambar wlopon mate bengkak di pagi hari.. :) time ni otw nk pergi ke CU CHI TUNNELS..

kami tiba di CU CHI TUNNELS.. ape tu CU CHI TUNNELS? sila gune khidmat ENCIK GOOGLE..

 jalan-jalan di kawasan perang di vietnam..

tempat orang gerila menyorok time perang2 dulu.. :) spupu aku pon try msuk jugak la dalam lubang kecik tu..

aku pulak cube nak masuk terowong yg kecik + gelap gelite tu.. :)

bergambar bersama.. :)

mak aku pulak nak cube main2 dengan senjata2 perang..

kat situ jugak kita boleh try gune dorg punyer senjata.. kalau nak try, harga lebih kurang 500vnd utk 10 butir peluru.. aku pon try jugak.. :)

lepas tembak menembak, kitorang picture2 la kat kawasan sekitar..

kami dihidangkan dengan makanan time orang perang dulu2.. :)

aku pon cuba la jugakkan..

lepas penat di cu chi tunnels, kitorang balik ke hotel.. petang tu pulak, kitorang keluar jalan2 + shopping2 di BEN THANH MARKET..

inside the ben thanh market..

malam tu pulak, tak ade banyak aktiviti sebab after dinner, kitorang yg muda2 ni terus balik hotel.. tapi yg golongan2 'berusia' pulak pergi massage..

hari ke 4..
 
kami otw ke MEKONG DELTA tapi sebelum tu berhenti kat R&R.. rehat2 dulu..

aku rase kan R&R kat vietnam ni lagi cantik + bersih kot dpd mesia..

jalan-jalan entah ke mana.. tak ingat..  ke kampung ape entah..

kami singgah di salah sebuah kampung yg ada jual macam-macam.. :)

ada tempat proses madu.. :)

kami dihidangkan dengan teh madu.. :) secara jujurnye bagi aku, aku tak suka.. tp fmily2 aku yg len ckp best je..

aku bermain bersama ular dulu.. :)

jalan2 di sekitar kampung.. :) byk brg2 yg boleh dijadikkan survenior kat sni..

lepas makan- makan di dusun buah-buahan, kami dihiburkan dngn nyanyian lagu pe entah..

nak keluar dari kampung tadi tu, kitorang kene naik sampan kecik ni.. best gak..

aku.. :)

liku2 kehidupan yg terpaksa ditempuhi.. cewah... haha..

penat jalan2.. kitorang nak balik hotel dah time ni..

lepas rehat2 dihotel, kitorang keluar gi jalan2 + shopping di saigon square pulak.. :)

malam pulak, pas dinner, kitorang jalan2 kat pasar malam kat sana.. :)

day 5..

sebelum balik, kitorang bergambar2 la dulu kan.. :)

kapal terbang pon dah sampai.. dah masa nak balik mesia la ni.. bye2 vietnam.. :)

kitorang sampai kat mesia dalam pukul 5 ptg..
trip yg best..
tu jela yg dapat share...

sorry la sebab tak ade pon gmbar2 makanan yg kitorang makan..
sebab gambar makanan sume de dalam hp..
tp hp pulak hilang..
tak boleh nak share la nmpaknye.. :)

tu je la setakat ni..
bye2..
salam..
.

No comments: