Thursday, January 3, 2013

vacation part 2- SHENZEN

hi.. assalamualaikum..

hari ni nak cerita time dekat shenzen pulak.. tapi kali ni aku takde nak cakap banyak sangat la sebab aku dah tak bape ingat ape yang aku buat kat sana.. hehe.. aku post gambar je la ye.. :) 


dekat shenzen ni tak la sesejuk dekat guangzhou.. 
tapi kalau setakat nak bajet pakai baju sejuk tu boleh la.. hehe..
hari ke-2 aku dah ada dekat shenzen.. :) 

ni la bilik aku di shenzen.. :) romantik gile katil aku.. haha

ni time dekat window of the world.. :)

haa!! kau nampak tak eiffel tower tu? macam pelik je ada eiffel tower dekat shenzen.. haha.. tapi takpe la.. atleast aku pernah pergi dekat eiffel tower walaupon eiffel tower tak ori.. hehe.. kau hado?? 

my pamili.. :)

aku di depan eiffel tower tak ori.. hehe

dekat window of the world tu aku pergi sekejap je.. tu pon sebab nak pergi tangkap2 gambar je.. 


ni aku tak ingat nama tempat.. :) 

di depan waterfall di shenzen.. 

kami lagi.. :)

hardowww.. nampak tak keriangan tu? time ni otw nak naik cable car..

sebelum tu singgah jalan-2 dekat area2 situ.. (seafield town)

orang cakap ni kire mcm shenzhen wonders la.. tak tau la betul ke tak..

macam perghhh je bangunan kat sana..

bunga-2 gitu aku.. = = '

sebelum nak naik cable car pon, rasanya macam nak patah kaki sbb jauh gile kena jalan.. 

yay!! dah nak cable car.. tapi dekat sini bukan cable car yg paling seronok.. yg paling best is roller coaster.. daebak!! tapi aku tak naik la sebab semuanya salah tourist guide.. erm.. tu citer lain..

yay!! dah ada kat puncak bukit.. sejuk? erm.. boleh tahan la.. 

niat nya nak ambik gambar pemandangan.. tapi langsung tak nampak sebab kabus.. 

dah penat berjalan.. turun naik tangga.. bergaduh.. berpeluh sakan.. kaki aku pon sakit gila kali 1000.. so, aku decide jalan kaki ayam.. lantak la kotor ke tak.. ada citer disebalik turun naik tangga ni.. aku pon pelik kenapa aku tak turun bukit tu balik naik cable car.. kenapa perlu turun guna tangga???!! ni mesti perancangan tourist guide yang tak bape betul.. 

lepas drpd turun bukit ni aku strght pergi ke guangzhou pulak.. sampai di guangzhou dah malam and terus check in hotel.. tapi aku sampai2 je di guangzhou terus pergi cari tempat massage.. sebab sakit kaki punya pasal.. massage kaki je aku buat tapi tu pon dah best gilerr.. hehe.. harga massage kaki tu dalam 100 rmb (rm50 )..

ha!! ni pulak time makan.. act, gambar ni aku tak ingt time aku ada dekat mana.. tapi sepanjang aku dekat sana time makan tengahari and makan malam macam ni la lauk nye.. tak kira la sama ada aku dekat hong kong or shenzhen or guangzhou sekalipon.. makanan dye tetap banyak macam ni.. sedap?? of course!! 


ermm.. ok la.. tu je la nak cerita time ni..
akan datang aku post gambar time aku dekat guangzhou pulak k.. :)
bye-2..
assalamualaikum..


No comments: