Thursday, October 6, 2011

no manners!!!!

err..

sebenarnya ni bukan masalah besar pon..
tapi lame-lame aku geram jugak coz orang-orang sekeliling aku, suke buat benda yang aku mympah.

ko tau ape?? 

kes 1 : 
dulu-dulu aku tak la rasa sangat bila ade orang duk tempat aku then makan minum..
sbenarnya aku tak kisah pon dorang nk makan minum kat tempat aku..
tp yg buat aku bengang nye, lepas makan tu, dgn slumber je biar je smpah-sampah yg dorg makan tu bselerak dekat tempat aku..
eeee!!!!!!!! 
aku sndiri tak buat prangai buruk camtuh even tu tempat aku sndiri..
tapi dorg???
kalo aku cakap dorg kaki sepah + pengotor, nanti kecik hati..
tp aku sabar aku pon ada tahap nye gak..
aku penat dah pagi-pagi asik duk buang sampah yg dorang buang kat tempat aku..
klo stakat plastik coklat, aku tak la bengang mane..
tapi bukan stakat plastik coklat, plastik yg gedabak2 besar pon dorg buang..
arghhh!!! sabar je la..
no manners betul la dorg ni..

kes 2 :   
 ni pulak kes kat rumah..
aku taksuka betul la orang yg lepas makan je, terus letak je pinggan dorg dalam sink.. 
ape la salah nye basuh je pinggan yg dah dorg gune tuh..
dorang sndiri jugak yg guna..
bukan nye suh basuh pnggan orang lain..
aku rasa tak patah lagi tangan kalo bsuh 1 pinggan..
aku rasa tak kasar lagi kulit tangan klo bsuh pggan..
ni tak..
dengan slumber jer letak pnggan dlm sink..
entah sape yg nak jdi kuli batak utk basuh pggan yg dye makan tuh..
pastu lame2, mula la pggan dalam sink jdi blambak..
hishhh!!!! sabor je la..

kes 3 : 
aku tak suka jugak bila orang pinjam barang aku,
pastu cakap barang tuh hilang..
aku bukan ape, 
sbb bila aku dah bgi pinjam tuh, dah kira baik kot..
klo dah tau yg barang tuh hilang, pandai2 la ganti..
ni tak..
sumenye nak suh aku bagi halal..
kadang-kadang aku dah malas nk bagi pinjam barang aku kat orang..
sebab bila aku bg pinjam tu, msti hilang..
niat aku bgi pinjam tu sebab nk tolong orang..
tapi last2 aku pulak yg susah..
sape tahan klo asik-asik kene cmni..
 erm..

ni la serba sedikit perangai yg aku tak suka yg slalu aku terjadi dekat aku..
sebenarnya banyak lagi..
tapi..
perangai2 cmni yg ketara sngat..

kbye..


p/s : try ubah sikap ok.. nanti baru aku suka.. :)

No comments: