Saturday, October 16, 2010

muhasabah diri... dan berfikir... menyepikan diri..

hai...
erm.. topik hari ni MUHASABAH DIRI...
erm..
pe yg boley cakap erk..
aku sebenarnya da penat dengar orang bising (bleter)...
so, dsbbkn hal tuh... aku luahkan la ape yang aku dengar...
erm...
pe maksud muhasabah diri??
~ merenung sejenak pe yang kita dah lalui.. dan mengambil masa untuk bersendirian..~
da lama aku tak amek mase untuk diri aku sendiri ...
baru hari ni aku terpikir pasal ni bile aku terbaca satu buku tadi...
buku macam hadis gak la...
tergerak pulak hati aku nak baca buku tuh...
huhu...

pe yang aku da lalui???
erm... macam-macam... banyak sangat benda dah berlaku...
tapi dulu aku pernah buat 1 perkara yang bagi aku dosa sangat2 la...
tapi aku tak tau la tuh dosa ke tak sebenarnya...
erm.. sampai sekarang ni aku menyesal tak sudah...
tapi aku tak pernah bagitau orang pon pasal ni..
biar la jadi rahsia...

erm... baru-baru ni aku ade terpikir pe yang cgu bio cakap tuh betul gak...
cgu cakap..
"kita tak perlu berpasangan sekarang sebab tuhan dah tentukan pasangan kita yg sebenarnya.. cuma tunggu masa je... tapi yang semestinya bukan sekarang..."

erm.. minggu depan nak exam da...
 hopefully semuanya paper dapat dijawab dengan lancar..
amin...

k... la..
bye..
salam..

No comments: