Wednesday, November 10, 2010

macam-macam perasaan.. hurm...

erm..
hari ni kat sekolah, ade citer best..
first2 sekali aku nampak si dye...
hurm..
dunia ku da berpusing 360 darjah...
dye datang dengan keadaan sakit nye..
sangat menarik perhatian aku..
ye la.. sebab sebelum ni kitorang gado..
pergh..
pastu tibe2 dye senyum kat aku and start cakap balik semula ngan aku..
hehe...
aku pon ape lagi.. berbaik la semule dengan dye...
berbunge-bunge hati aku kejap..
hehe...
erm.. ape yang aku rase erk?? hahaha...
erm.. no komen pasal tuh.. hehe.. *blushing*..

then tadi, aku ade dapat msg daripada member laki..
nak ajak aku pi kwantan esok..
erm..
nak pi ke tak nak??
aku rase macam nak tapi kalo aku pi mesti aku *sumbak*..
coz kawan aku tak kompem lagi pergi..
tak kan aku nak pi sorang-sorang je pompuan kn..
hurm..
tapi kalo ikot kan hati...
memang nak pi giler2...
hehe..
lame sudaaa tak pergi jalan..
cz banyak sangat halangan daripada "orang lain"...

erm..
sebenarnya kita da boleh agak sesuatu yang akan berlaku..
samaada baik atau buruk keadaan tuh..
kita tak boleh menipu diri kita,
buat seolah-olah tak ade ape yang berlaku..
kita semua manusia..
sebijak mane pon kita sembunyikan perasaan,
mestila tercuit jugak sedikit kat dalam hati tuh..
hidup ni kita tak boleh nak jadi orang yang sangat penipu..
sebab ape yang kita yang kita tipu tuh mungkin akan menyakitkan perasaan kita balik..
so, nak buat apa kita tunggu-tunggu lagi kan..
daripada memenatkan badan dan akal fikiran,
baik kita tamatkan segala-galanya sebelum semua da terlambat..
kita tak payah nak pikirkan ape cakap orang..
sebab orang lain tak de kene ngene dalam perjalanan hidup kita..
so, sesekali kita perlu jadi selfish untuk kebahagiann kite..

p/s: ape yang aku cakap tuh berdasarkan pengalaman.. renung-renungkan la..

No comments: